American Apparel (jeugdcultuur+marketing=winst)
American Apparel (jeugdcultuur+marketing=winst)
Ik zie American Apparel bij ons meer en meer opduiken als een nieuw 'trendy', 'sexy', 'vernieuwend', 'bedenk hier zelf nog een aantal Flair-woorden' kledingmerk.
Voor de twijfelaars onder ons zijn hier een aantal links naar interessante artikels over dit bedrijf die -net als Herman Scheurmans en ClearChannel- grof geld klopt uit onze jeugdcultuur (en dus door puur winstbejag, met banalisering en overaanbod de passie uit muziek halen en de cd-verkoop doen kelderen).
Een jaar geleden publiceerde (het jammergenoeg stopgezette) Clamor magazine (www.clamormagazine.org), een ophef-makend verhaal over American Apparel.
PDF versie van de bewuste reportage: http://www.clamormagazine.org/temp/ClamorAAsection2006.pdf
meer:
http://adbusters.org/blogs/Clamor_Mag_vs_American_Apparel.html
http://nyc.indymedia.org/en/2006/09/76044.html
http://jenangel.wordpress.com/2006/08/15/clamor-magazine-lets-the-air-ou...
http://www.infoshop.org/inews/article.php?story=20050804154742932
http://www.behindthelabel.org/infocus.php?infocus_id=84
Nieuwslijnmeer

- Indymedia.be is niet meer
- Foto Actie holebi's - Mechelen, 27 februari
- Lawaaidemo aan De Refuge te Brugge
- Recht op Gezondheid voor Mensen in Armoede
- Carrefour: ‘Vechten voor onze job en geen dop!’
- Afscheid van Indymedia.be in de Vooruit in Gent en lancering nieuw medium: het wordt.. DeWereldMorgen.be
- Reeks kraakpanden in Ledeberg met groot machtsvertoon ontruimd
- Forum 2020 en de mobiliteitsknoop
- Vlaamse regering kan niet om voorstel Forum 2020 heen (fietsen)
- Fotoreportage Ster - Studenten tegen racisme