Indymedia.be is niet meer.

De ploeg van Indymedia.be is verhuisd naar DeWereldMorgen.be waar we samen met anderen aan een nieuwswebsite werken. De komende weken en maanden bouwen we Indymedia.be om tot een archief van 10 jaar werk van honderden vrijwilligers.

American Apparel (jeugdcultuur+marketing=winst)

American Apparel (jeugdcultuur+marketing=winst)

Ik zie American Apparel bij ons meer en meer opduiken als een nieuw 'trendy', 'sexy', 'vernieuwend', 'bedenk hier zelf nog een aantal Flair-woorden' kledingmerk.
Voor de twijfelaars onder ons zijn hier een aantal links naar interessante artikels over dit bedrijf die -net als Herman Scheurmans en ClearChannel- grof geld klopt uit onze jeugdcultuur (en dus door puur winstbejag, met banalisering en overaanbod de passie uit muziek halen en de cd-verkoop doen kelderen).

Een jaar geleden publiceerde (het jammergenoeg stopgezette) Clamor magazine (www.clamormagazine.org), een ophef-makend verhaal over American Apparel.
PDF versie van de bewuste reportage: http://www.clamormagazine.org/temp/ClamorAAsection2006.pdf

meer:
http://adbusters.org/blogs/Clamor_Mag_vs_American_Apparel.html
http://nyc.indymedia.org/en/2006/09/76044.html
http://jenangel.wordpress.com/2006/08/15/clamor-magazine-lets-the-air-ou...
http://www.infoshop.org/inews/article.php?story=20050804154742932
http://www.behindthelabel.org/infocus.php?infocus_id=84

StijnD

Gepost door StijnD
17.10.2007