Indymedia.be is niet meer.

De ploeg van Indymedia.be is verhuisd naar DeWereldMorgen.be waar we samen met anderen aan een nieuwswebsite werken. De komende weken en maanden bouwen we Indymedia.be om tot een archief van 10 jaar werk van honderden vrijwilligers.

Wie geeft zich dit jaar bloot voor Oxfam wereldwinkel?

Wie geeft zich dit jaar bloot voor Oxfam wereldwinkel?

Eind 2005 liet Oxfam Fairtrade cvba, de groothandel in voedingsproducten uit eerlijke handel, een reeks beelden van BV’s op de Vlaamse huiskamers los die lang bleven nazinderen op het netvlies. Jean-Luc Dehaene in een ton die fair trade wijnen promoot, Francesca Vanthielen in kanten pakje die fair trade chocolade ter plaatse liet smelten, Fred Brouwers op de muur van Geraardsbergen met een schuimende pint Oxfam Fairtrade blond in de hand. Een mediacampagne die om een vervolg smeekte. Eind 2006 herhalen we de merkcampagne. Straffer, sterker, met meer en andere personaliteiten die zich onomwonden uitspreken voor eerlijke handel.

campagne8.JPG

Om het merk Oxfam Fairtrade en de voedingsproducten uit eerlijke handel bekend te maken bij een breed publiek werkt Oxfam Fairtrade zich opnieuw in de schijnwerpers. Vanaf 14 november tot eind december 2006 verschijnen met de regelmaat van de klok 10 beelden in tal van mediakanalen die de consument moeten aanzetten om in het winkelrek zonder aarzelen voor producten van eerlijke handel te kiezen. Deze mediacampagne richt zich, zoals in 2005, niet langer enkel tot het Nederlandstalige landsgedeelte, maar gaat ook nationaal. Oxfam Fairtrade sloeg hiervoor de handen in elkaar met de Franstalige zusterorganisatie Oxfam-Magasins du monde. Oxfam-Magasins du monde verdeelt het merk Made in Dignity en spitst de activiteit vooral toe op textiel, artisanaat en cosmetica uit eerlijke handel.

Premier Verhofstadt, Elio di Rupo, Steve Stevaert, Leki, Roos Van Acker, Dina Tersago, Marie Daulne, Guy Mortier, Geena Lisa en Toots Tielemans in strijkensemble met Tom Barman ondersteunen met overgave deze campagne en lieten zich er graag toe verleiden om in niet alledaagse setting te poseren voor deze merk- en productpromotie van Oxfam Fairtrade.

De ontwikkeling van het concept en de vormgeving van de beelden is een realisatie die volledig tot stand kwam in eigen huis en dit in nauwe samenwerking met fotografe Lieve Blancquaert die opnieuw garant stond voor een reeks foto’s van topkwaliteit.
Op een speelse en humoristische manier worden de tien politici, mediafiguren en artiesten met een fair trade product in een originele setting geplaatst. Niet zwaar op de hand, maar met een duidelijke boodschap: fair trade werkt.

Met een breed gamma van 170 producten is Oxfam Fairtrade dé referentie voor voeding van eerlijke handel. Door het uitbouwen van een aanbod aan kwalitatieve voedingsproducten en een sterk merk overtuigt Oxfam Fairtrade de consument dagelijks van de meerwaarde van eerlijke handel. Het ruime gamma van Oxfam Fairtrade is te vinden in de Vlaamse en Waalse wereldwinkels en in steeds meer supermarkten. Ook grootkeukens, horeca, onderwijsinstellingen, overheden en bedrijven vinden in toenemende mate de weg naar Oxfam Fairtrade.

campagne10.JPG
campagne1.JPG
campagne2.jpg
campagne3.JPG
campagne4.JPG
campagne5.JPG
campagne6.JPG
campagne7.JPG
campagne9.JPG

Meer info over deze mediacampagne: www.oft.be

Contactpersoon: Anke Hintjens
(anke.hintjens AT oft.be)
Voor alle beeldmateriaal: Nellle Vanlangendonck (nellle AT oft.be)

commentaar

Eigenlijk zijn de meeste van deze foto's, zoals meestal die Blancquaert (is het niet eerder Lieve Colruyt?)-foto's, aartslelijk en wat doen al die politici in de folder van een Ngo ? BV's onder mekaar ?