Indymedia.be is niet meer.

De ploeg van Indymedia.be is verhuisd naar DeWereldMorgen.be waar we samen met anderen aan een nieuwswebsite werken. De komende weken en maanden bouwen we Indymedia.be om tot een archief van 10 jaar werk van honderden vrijwilligers.

Amerikaanse kranten ondernemen wanhoopspogingen

Amerikaanse kranten ondernemen wanhoopspogingen

In een poging om het nut van krantenadvertenties te bewijzen gingen Philadelphia Inquirer en Philadelphia Daily News net iets te ver.

Vorige vrijdag publiceerden deze 2 kranten een valse advertentie (met yes-men allures) met als doel de kracht en het nut van krantenadvertenties te bewijzen. De advertentie ging over en luchtvaartmaatschappij genaamd 'Derrie-Air' (woordspeling op het franse woord voor achterwerk), waarbij men betaald per gewicht: hoe minder je weegt, hoe minder je betaald.



http://flyderrie-air.com

Meer: http://www.editorandpublisher.com/eandp/news/article_display.jsp?vnu_content_id=1003813983

Meer info over de downfall van de kranten: http://www.newspaperdeathwatch.com/

nuts

Hoezo bewijzen de daarmee het nut van krantenadvertenties? Is het niet eerder het nut van humor dat ze bewijzen?

Nee, aan de hand van de

Nee, aan de hand van de cijfers van de hoge respons op de adv. en hits op de website waar de adv. naar verwijst willen ze aantonen aan potentiële adverteerders dat er wel degelijk nog een markt is voor krantenads, desondanks de onheilspellende berichten. Dat was althans de intentie..