Amerikaanse kranten ondernemen wanhoopspogingen
Amerikaanse kranten ondernemen wanhoopspogingen
StijnD12 juni 2008 – 18:28
In een poging om het nut van krantenadvertenties te bewijzen gingen Philadelphia Inquirer en Philadelphia Daily News net iets te ver.
Vorige vrijdag publiceerden deze 2 kranten een valse advertentie (met yes-men allures) met als doel de kracht en het nut van krantenadvertenties te bewijzen. De advertentie ging over en luchtvaartmaatschappij genaamd 'Derrie-Air' (woordspeling op het franse woord voor achterwerk), waarbij men betaald per gewicht: hoe minder je weegt, hoe minder je betaald.
Meer: http://www.editorandpublisher.com/eandp/news/article_display.jsp?vnu_content_id=1003813983
Meer info over de downfall van de kranten: http://www.newspaperdeathwatch.com/
Nieuwslijnmeer

- Indymedia.be is niet meer
- Foto Actie holebi's - Mechelen, 27 februari
- Lawaaidemo aan De Refuge te Brugge
- Recht op Gezondheid voor Mensen in Armoede
- Carrefour: ‘Vechten voor onze job en geen dop!’
- Afscheid van Indymedia.be in de Vooruit in Gent en lancering nieuw medium: het wordt.. DeWereldMorgen.be
- Reeks kraakpanden in Ledeberg met groot machtsvertoon ontruimd
- Forum 2020 en de mobiliteitsknoop
- Vlaamse regering kan niet om voorstel Forum 2020 heen (fietsen)
- Fotoreportage Ster - Studenten tegen racisme
nuts
Jo, 13/06/2008 – 15:04
Hoezo bewijzen de daarmee het nut van krantenadvertenties? Is het niet eerder het nut van humor dat ze bewijzen?
Nee, aan de hand van de
Stijn_D, 13/06/2008 – 19:00
Nee, aan de hand van de cijfers van de hoge respons op de adv. en hits op de website waar de adv. naar verwijst willen ze aantonen aan potentiële adverteerders dat er wel degelijk nog een markt is voor krantenads, desondanks de onheilspellende berichten. Dat was althans de intentie..