Advertising's Image of Women
Advertising's Image of Women
Enkele dagen geleden stuitte ik al surfend op een filmpje van een lezing van de docent en schrijfster Jean Kilbourne. Ze is bekend omwille van haar scherpe documentaires en boeken over de impact van reclame op de genderbeeldvorming. In dit filmpje geeft ze een korte lezing waar ze op een grappige manier met reclamefoto's en videoclips aantoont hoe reclamebeelden de stereotiepe beeldvorming over vrouwen in stand houden en versterken. Al heel jong worden vrouwen en mannen verschillende geportretteerd in de media. De vrouw als kinderlijk, kwetsbaar, passief. De vrouw is een object, vaak worden enkel bepaalde lichaamsdelen van de vrouw in beeld gebracht (kont, borsten). Terwijl de man stoer, sterk, volwassen en actief wordt geportretteerd."
Nieuwslijnmeer

- Indymedia.be is niet meer
- Foto Actie holebi's - Mechelen, 27 februari
- Lawaaidemo aan De Refuge te Brugge
- Recht op Gezondheid voor Mensen in Armoede
- Carrefour: ‘Vechten voor onze job en geen dop!’
- Afscheid van Indymedia.be in de Vooruit in Gent en lancering nieuw medium: het wordt.. DeWereldMorgen.be
- Reeks kraakpanden in Ledeberg met groot machtsvertoon ontruimd
- Forum 2020 en de mobiliteitsknoop
- Vlaamse regering kan niet om voorstel Forum 2020 heen (fietsen)
- Fotoreportage Ster - Studenten tegen racisme