Indymedia.be is niet meer.

De ploeg van Indymedia.be is verhuisd naar DeWereldMorgen.be waar we samen met anderen aan een nieuwswebsite werken. De komende weken en maanden bouwen we Indymedia.be om tot een archief van 10 jaar werk van honderden vrijwilligers.

Originele presentatie van ArupSum studie 4° tracé om de ring van Antwerpen te ontsluiten.

Originele presentatie van ArupSum studie 4° tracé om de ring van Antwerpen te ontsluiten.

De enige plaats in heel het Belgisch medialandschap waar je de volledige presentatie van deze studie kan zien is Indymedia. Je ziet, voor praktische overwegingen van webruimte, de link naar mijn site, waar de (ondertitelde) presentatie in drie delen van 10 minuten elk te volgen is. http://www.paulsmets.be/

LangeWapperIngepakt080709.jpg

De Lange Wapper ingepakt en klaar voor de eeuwige jachtvelden.

Bekijk deze link : http://www.paulsmets.be

Waarom werden deze mensen al geen 14 jaar geleden aangesproken om een intelligente, praktische, mens- en milieuvriendelijke oplossing te zoeken voor de ontsluiting van de Antwerpse ringweg? Het kleinste kind kan zien dat dit de beste oplossing is.

Nu moet een handvol burgers de inwoners van hun stad ervan overtuigen dat dit de beste manier is om de verkeerscongestie rond, neen IN Antwerpen te ontstoppen. En dat allemaal omwille van politici die te laks zijn om zelf knopen door te hakken, die hun dossier niet (willen) kennen of zich laten "winen en dinen" door de lobbyisten van het kapitalisme. Hebzucht is de oorzaak van de mondiale crisis. And we ain't seen nothing yet!

Wie hierover echt zinnig wil meepraten mailt mij via contact@paulsmets.be

Maar vorm je eerst een gedegen mening aub. Het gaat hier niet om een brug of een tunnel, maar om de leefbaarheid van een stad. De stad die de slechtste luchtkwaliteit heeft van heel Europa!

Jaja akkoord, ex aequo met drie andere industriële vuilhaarden. Het énige wat we er kunnen aan doen is de autostrade die dwars doorheen Antwerpen gaat af te bouwen door een stuk ervan nu al onder de grond te stoppen, met mogelijkheid tot filtering van de uitlaatgassen en fijnstof partikels. Mogelijkheden die in de toekomst nog zullen verbeteren.In luxe limousines zitten nu al koolstoffilters in de airco.

Een gemiste kans als we het Lange Wapper viaduct laten bouwen, wat impliceert dat de R1 tussen het Sportpaleis en de Kennedytunnel merkelijk meer verkeer zal te verwerken krijgen dan nu al het geval is. Dit is in tegenspraak tot wat de BAM beweert, maar het is tot mijn spijt correct! ENIGE reden: financiering van de Lange Wapper en winst in de kasse van de uitba(ui)ters!