pvl
15.03.2007
Sinds 1 maart wordt in Frankrijk alle publiciteit op grote panelen of in publi-spots voor voedsel belast. De ''Obesitaks'' bedraagt 1,5 pct. van de kost van de publiciteit. Adverteerders kunnen de taks mijden door in hun publiciteit een slogan aan te brengen als: ''niet snoepen tussen de maaltijden'', ''weg met vet, suiker, zout'' of nog ''fruit en groente is beter''.
De federatie van voedingsproducenten heeft al haar leden geadviseerd om geen taks te betalen maar wel de slogans aan te brengen.
Lees meer / 0 comment(s)
pvl
14.03.2007

Het ''Collectif des déboulonneurs', een groep activisten in Frankrijk die actie voeren tegen publiciteit, haalde deze week een belangrijke slag thuis. Het ''Collectif des déboulonneurs'' is gekant tegen alle publiciteit, maar voert nu speciaal actie tegen de wildgroei van billboards, grote publiciteitspanelen, langs de wegen en in de steden. Op verschillende plaatsen hadden leden van de 'déboulonneurs' hun protest tegen publicitaire wildgroei op de affiches gespoten en werden ze daarvoor opgepakt.
Lees meer / 1 comment(s)