Zo denkt Studio 100 over uw kinderen
Zo denkt Studio 100 over uw kinderen
Op 6 maart 2007 had er in de Bozar in Brussel een workshop plaats:
"Een dag ondergedompeld worden in marketing naar kids, teens en jong volwassenen. Samen met de Youth Online studie, organiseert InSites Consulting een workshop rond marketing naar kids, teens en jong volwassenen. Naast de belangrijkste conclusies uit de studie, komen ook sprekers aan het woord met marketing cases rond naar jongeren toe (...)"
http://www.youthonline.be/nl/workshop.asp
Een van de sprekers was Tom Grymonprez, License & Merchandising manager bij Studio 100. Je weet wel, die van Bumba, Kabouter Plop, Samson, K3, Spring, Wizzy & Woppy, Piet Piraat, Big & Betsy, M, Top Stars, Het Huis Anubis, Plopsaland (nog?). Zijn presentatie was blijkbaar de moeite (download ze hier). Van commerciële media gesproken:
- "Characters garanderen de link tussen het product, het merk, de verpakking en de communicatie"
- "Bumba’s Booming Business"
- "En dit is (hopelijk) nog maar het begin…"
Je zou gaan denken dat Studio 100 kinderen van jongs af aan wil opleiden tot eersteklas consumenten, netjes ingedeeld in leeftijdscategorieeën en doelgroepen (zie pagina 6 van de presentatie) ...
(Bedankt Joeri voor de tip)
Nieuwslijnmeer
- Indymedia.be is niet meer
- Foto Actie holebi's - Mechelen, 27 februari
- Lawaaidemo aan De Refuge te Brugge
- Recht op Gezondheid voor Mensen in Armoede
- Carrefour: ‘Vechten voor onze job en geen dop!’
- Afscheid van Indymedia.be in de Vooruit in Gent en lancering nieuw medium: het wordt.. DeWereldMorgen.be
- Reeks kraakpanden in Ledeberg met groot machtsvertoon ontruimd
- Forum 2020 en de mobiliteitsknoop
- Vlaamse regering kan niet om voorstel Forum 2020 heen (fietsen)
- Fotoreportage Ster - Studenten tegen racisme
Meer?
christophe, 15/03/2007 – 18:58
Plopsa Indoor in Hasselt: kinderpret het hele jaar door, ook als het hard regent en hagelt!
Straf wel dat Bumba (van de booming business) een figuurtje is dat het reclamevrije Ketnet opfleurt.
Characters garanderen de link tussen het product, het merk, ..
han, 16/03/2007 – 00:17
Bumba:
"Characters garanderen de link tussen het product, het merk, de verpakking en de communicatie"
Met andere woorden Bumba op de VRT is gewoon één grote reclame spot gericht op de: peuter, kleuter zijn ouders en grootouders,....
Hebben die mensen dan geen scrupules?
Vroeger naar Samson gekeken?
Anonymous, 13/05/2007 – 22:44
Vroeger naar Samson gekeken? Dan heb jij hun kapitaal mee opgebouwd! Voelt ge u nu vuil? Nee! Zo werkt de markt! Welkom in de wereld! Als u hier niet mee kan leven: verhuis aub, naar Noord-Korea, China en Cuba, de laatste plaatsen waar mensen met dezelfde reflexen als u leven, tussen veel mensen die het met zo'n mentaliteit eigenlijk helemaal niet eens zijn maar dat niet mogen zeggen of ze worden het zwijgen opgelegd.
We leven in een kapitalistische wereld, gelukkig!
Bedankt
han, 13/05/2007 – 23:06
Om er op te wijzen dat ons hoofdstuk "anti-communisme" in media-activisme nog steeds actueel en relevant is.
http://media-activisme.be/rubrique.php3?id_rubrique=16