Indymedia.be is niet meer.

De ploeg van Indymedia.be is verhuisd naar DeWereldMorgen.be waar we samen met anderen aan een nieuwswebsite werken. De komende weken en maanden bouwen we Indymedia.be om tot een archief van 10 jaar werk van honderden vrijwilligers.

Fortis herziet bespotte slogan, YouTube wist filmpje

Fortis herziet bespotte slogan, YouTube wist filmpje

GENT -- Centraal in de Fortis-campagnes op televisie en internet staat een curve waarover een poppetje loopt. Op internet circuleren ook persiflages waarin het poppetje naar beneden verdwijnt. De videowebsite YouTube besloot die spotfilmpjes te verwijderen. Maar dat is niet gebeurd op verzoek van Fortis, zo verzekert Fortis-voorlichtster Marianne Honkoop aan de pers. De bank stopt wel met de bespotte slogan 'Here today. Where tomorrow?'.

1222627397Fortis_397339d.jpg

In het Fortis-filmpje balanceert een poppetje over een lijn die omhoog en omlaag gaat. Het gooit een anker uit en trekt zichzelf eraan op. In de parodie dat YouTube verwijderde, komt het anker naar beneden zeilen en sleurt het poppetje in zijn ondergang mee."De overkoepelende mediacampagne 'Het leven is een curve' blijft vooralsnog wel overeind. We kijken wel of de campagne moet worden aangepast", aldus Fortis.

De 'geteisterde' Belgisch-Nederlandse
bankverzekeraar Fortis laat zich naar eigen zeggen niet beïnvloeden door spot op de slogan "Here today. Where tomorrow?", de reclamecampagne die het deze zomer wereldwijd lanceerde. Die moest mensen aanmoedigen na te denken over de financiële toekomst, maar werd geschrapt. Op het internet was "Here today. Gone tomorrow" (bovendien ooit een nummer van de wereldbekende punkband Ramones)de laatste dagen een grap die veel werd gemaakt. "De huidige marktsituatie van Fortis is de reden om nog eens goed te kijken naar wat je wil zeggen in reclameboodschappen", aldus de woordvoerster.

Ook andere banken krijgen te maken met spot. De KBC-slogan “we hebben het voor u” kwam eerder in opspraak doordat de financiële instelling succesvolle zakencijfers boekte inzake beleggingen die meer renderen bij hoge voedselprijzen. Eerder kwam Fortis Bank met slogans op de proppen zoals "Beter. Daar gaan we samen voor." (2005) en "Hoe kunnen we u helpen?" (2006). Het ziet er volgens sommige ongeruste klanten steeds meer naar uit dat het de banken zijn die door u en ik geholpen moeten worden, in plaats van andersom.

gorilla_397342d.jpg
fortis_logo_pedo_1a_397343d.jpg

Bij Fortis : - werkt er op

Bij Fortis :
- werkt er op de afdeling communicatie een klein Mexicaans leger;
- is er een enorm publiciteitsbudget;
- werkt men met geldverslindende reclamecampagnes;
- wordt er weinig echt inhoudelijk gecommuniceerd;

Men zou doormogen hebben dat het al heel lang tijd is om die aanpak eens drastisch te herbekijken. En dat in tijden dat er met overheidsgeld moet overleefd worden dit toch wel het eerste is om een sdeftig het mes in te zetten !!

Om nog maar te zwijgen over

Om nog maar te zwijgen over de torenhoge premies ...hallucinant.( Het kan niet genoeg gezegd worden)