Fortis herziet bespotte slogan, YouTube wist filmpje
Fortis herziet bespotte slogan, YouTube wist filmpje
Roeland30 september 2008 – 20:13
GENT -- Centraal in de Fortis-campagnes op televisie en internet staat een curve waarover een poppetje loopt. Op internet circuleren ook persiflages waarin het poppetje naar beneden verdwijnt. De videowebsite YouTube besloot die spotfilmpjes te verwijderen. Maar dat is niet gebeurd op verzoek van Fortis, zo verzekert Fortis-voorlichtster Marianne Honkoop aan de pers. De bank stopt wel met de bespotte slogan 'Here today. Where tomorrow?'.
In het Fortis-filmpje balanceert een poppetje over een lijn die omhoog en omlaag gaat. Het gooit een anker uit en trekt zichzelf eraan op. In de parodie dat YouTube verwijderde, komt het anker naar beneden zeilen en sleurt het poppetje in zijn ondergang mee."De overkoepelende mediacampagne 'Het leven is een curve' blijft vooralsnog wel overeind. We kijken wel of de campagne moet worden aangepast", aldus Fortis.
De 'geteisterde' Belgisch-Nederlandse
bankverzekeraar Fortis laat zich naar eigen zeggen niet beïnvloeden door spot op de slogan "Here today. Where tomorrow?", de reclamecampagne die het deze zomer wereldwijd lanceerde. Die moest mensen aanmoedigen na te denken over de financiële toekomst, maar werd geschrapt. Op het internet was "Here today. Gone tomorrow" (bovendien ooit een nummer van de wereldbekende punkband Ramones)de laatste dagen een grap die veel werd gemaakt. "De huidige marktsituatie van Fortis is de reden om nog eens goed te kijken naar wat je wil zeggen in reclameboodschappen", aldus de woordvoerster.
Ook andere banken krijgen te maken met spot. De KBC-slogan “we hebben het voor u” kwam eerder in opspraak doordat de financiële instelling succesvolle zakencijfers boekte inzake beleggingen die meer renderen bij hoge voedselprijzen. Eerder kwam Fortis Bank met slogans op de proppen zoals "Beter. Daar gaan we samen voor." (2005) en "Hoe kunnen we u helpen?" (2006). Het ziet er volgens sommige ongeruste klanten steeds meer naar uit dat het de banken zijn die door u en ik geholpen moeten worden, in plaats van andersom.
Nieuwslijnmeer
- Indymedia.be is niet meer
- Foto Actie holebi's - Mechelen, 27 februari
- Lawaaidemo aan De Refuge te Brugge
- Recht op Gezondheid voor Mensen in Armoede
- Carrefour: ‘Vechten voor onze job en geen dop!’
- Afscheid van Indymedia.be in de Vooruit in Gent en lancering nieuw medium: het wordt.. DeWereldMorgen.be
- Reeks kraakpanden in Ledeberg met groot machtsvertoon ontruimd
- Forum 2020 en de mobiliteitsknoop
- Vlaamse regering kan niet om voorstel Forum 2020 heen (fietsen)
- Fotoreportage Ster - Studenten tegen racisme
Bij Fortis : - werkt er op
RC, 01/10/2008 – 22:15
Bij Fortis :
- werkt er op de afdeling communicatie een klein Mexicaans leger;
- is er een enorm publiciteitsbudget;
- werkt men met geldverslindende reclamecampagnes;
- wordt er weinig echt inhoudelijk gecommuniceerd;
Men zou doormogen hebben dat het al heel lang tijd is om die aanpak eens drastisch te herbekijken. En dat in tijden dat er met overheidsgeld moet overleefd worden dit toch wel het eerste is om een sdeftig het mes in te zetten !!
Om nog maar te zwijgen over
RoelandK, 02/10/2008 – 17:13
Om nog maar te zwijgen over de torenhoge premies ...hallucinant.( Het kan niet genoeg gezegd worden)